Czyszczenie w trakcie regeneracji SCR

W sytuacjach kiedy pojawiają się objawy zabrudzenia lub uszkodzenia systemu SCR nie należy tego bagatelizować. Pozostawienie zanieczyszczonego katalizatora, nie tylko uniemożliwia rozkład szkodliwych spalin, ale również zmniejsza moc silnika, co może skończyć się jego większą awarią. Na szczęście rozwój technologiczny pozwala na zastosowanie metod regeneracji SCR zamiast wymiany.

Kiedy zdecydować się na regenerację SCR?

Regeneracja SCRTechnologie oczyszczania katalizatorów z osiadłych resztek spalin sprawiają, że nie trzeba ich w większości przypadków wymieniać. Regeneracja SCR jest możliwa nawet przy bardzo dużym poziomie zanieczyszczeń, jednak nie można jej wykonać przy dużych uszkodzeniach mechanicznych. Czyszczenie katalizatora w trakcie jego całej regeneracji jest dla kierowcy dużo bardziej opłacalne i nie spowoduje żadnych dodatkowych szkód. SCR można doprowadzić dzięki temu do parametrów zbliżających go do zupełnie nowej części. Sama metoda regeneracji polega na rozcięciu tłumika oraz demontażu zużytych wkładów oraz na dokładnym wyczyszczeniu wnętrza katalizatora specjalistyczną chemią oraz jego dokładne wysuszenie. Wykonywane są również różnego rodzaju testy diagnostyczne mające sprawdzić w jakim stanie jest ta część układu wydechowego. Po tych czynnościach tłumik zostaje szczelnie zamykany. Regeneracja SCR może zostać przeprowadzona zarówno w samochodach osobowych, jak i w ciężarowych.

Podczas pojawienia się objawów uszkodzenia lub zanieczyszczenia katalizatora najlepszym wyborem jest poddanie go regeneracji. Po tej metodzie system SCR jest nie tylko odnowiony, ale również przetestowany. Sprawdzone parametry mogą pomóc w ocenie sprzętu i zdecydowaniu kiedy kolejne regeneracje SCR będą konieczne, aby katalizator działał w pełni sprawnie.